PLN | ENG

Regulamin Studio Pilatesu PWR House

§1 [Postanowienia ogólne]

  1. Regulamin niniejszy („Regulamin”) określa prawa i obowiązki klientów studia pilatesu mieszczącego się pod adresem:  ul. Świętokrzyska nr 5 lok. 2, 30-015 Kraków  prowadzonego przez Weronikę Wojewodę prowadząca działalność gospodarczą pod firmą PWR House Weronika Wojewoda, posiadającą stałe miejsce wykonywania działalności gospodarczej pod adresem: ul. Świętokrzyska nr 5 lok. 2, 30-015 Kraków oraz adres do doręczeń: ul. Borki nr 17, 33-111 Koszyce Wielkie, NIP: 9930686226, REGON: 525825085, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Rozwoju i Technologii, adres e-mail: biuro@pwrhouse.pl, tel. +48 509 346 030 („Studio/Sprzedawca”).
  2. Wszelkie definicje określone w Regulaminie znajdują zastosowanie także do umów zawieranych przez klientów Studia związanych z aktywnością w Studiu. W przypadku sprzeczności między definicjami nadanymi przez umowy, o których mowa w zdaniu poprzedzającym oraz Regulaminem, pierwszeństwo przyznaje się definicjom zawartym w umowach.
  3. W sprawach nieuregulowanych w umowach lub uregulowanych tam jedynie częściowo zastosowanie znajdują zapisy Regulaminu.
  4. Czas trwania zamówionej usługi określany jest każdorazowo w umowie.

 

§2 [Postanowienia dot. korzystania z usług oraz wyposażenia Studia] 

  1. Studio oferuje możliwość samodzielnego korzystania ze Studia po wykupieniu wejściówki lub karnetu, jak również z zajęć indywidualnych lub grupowych po uiszczeniu właściwej opłaty, zgodnie z cennikiem dostępnym na stronie internetowej PWR House oraz w Studiu.
  2. Warunkiem skorzystania z usług dostępnych w Studiu jest akceptacja Regulaminu i jego przestrzeganie w pełnym zakresie. 
  3. Niestosowanie się do zapisów Regulaminu pomimo udzielenia stosownego upomnienia przez personel Studia skutkować może uniemożliwieniem dalszego korzystania z wyposażenia Studia lub uczestnictwa w zajęciach indywidualnych lub grupowych bez prawa domagania się zwrotu ceny wejściówki, karnetu lub usługi zajęć indywidualnych lub grupowych. Personel Studia może w szczególności nakazać opuszczenie Studia w przypadku, gdy:
  1. zachowanie Klienta wskazuje na wcześniejsze spożycie alkoholu lub użycie środków odurzających,
  2. zachowanie Klienta stwarza zagrożenie dla Klienta lub innych osób,  
  3. Klient  nie przestrzega poleceń wydawanych przez personel Studia lub nie stosuje się do instrukcji obsługi wyposażenia, urządzeń lub sprzętu znajdujących się w Studiu,
  4. zachowanie Klienta grozi uszkodzeniem lub zniszczeniem wyposażenia, urządzeń, sprzętu lub innego mienia w Studiu bez względu na to czyją własnością jest mienie.
  1. Osobą korzystającą z usług Studia może być wyłącznie: 
  1. osoba pełnoletnia, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych lub osoba pełnoletnia o ograniczonej zdolności do czynności prawnych pod warunkiem dostatecznego rozeznania w zakresie podejmowanych czynności o ile czynność dotyczy drobnej, bieżącej sprawy życia codziennego, 
  2. osoba niepełnoletnia, która ukończyła 15 lat i nie jest całkowicie ubezwłasnowolniona po uprzednim przedstawieniu pisemnej zgody swojego przedstawiciela ustawowego oraz pod warunkiem złożenia wymaganych oświadczeń. 
  1. Za osoby poniżej 18 roku życia przebywające na terenie Studia pełną odpowiedzialność ponoszą ich opiekunowie prawni lub opiekunowie faktyczni.
  2. Osoba, która chce skorzystać z usług Studia zawiera umowę w zakresie wynikającym z zakupionego karnetu lub wejściówki w przypadku jednorazowego wejścia do Studia – w zakresie wynikającym z uiszczonej opłaty zgodnie z obowiązującym cennikiem. Studio udostępnia również możliwość wykupienia zajęć indywidualnych lub grupowych z trenerem.  
  3. Klient przystępuje do wykonywania ćwiczeń na własną odpowiedzialność. W celu uzyskania informacji dotyczących możliwości wykonywania ćwiczeń fizycznych oraz braku istnienia jakichkolwiek przeciwskazań do korzystania z wyposażenia Studia należy we własnym zakresie i na własny koszt wykonać odpowiednie badania lekarskie oraz zasięgnąć opinii lekarza. 
  4. Zapis ust. 5 dotyczy także zajęć indywidualnych lub grupowych z trenem – trener ani Studio nie biorą odpowiedzialności za wpływ wykonywanych ćwiczeń na zdrowie Klienta. Wskazówki udzielne przez trenera mają wyłącznie charakter sugestii poprawnego wykonywania ćwiczeń co do techniki ich wykonania, nie stanowią zaś w żadnym razie sugestii co do wpływu na stan zdrowia Klienta, w szczególności zaś nie mogą stanowić podstawy jakichkolwiek roszczeń względem trenera lub Studia w przypadku negatywnego wpływu na zdrowie lub kondycję fizyczną Klienta.
  5. Na terenie Studia obowiązuje całkowity zakaz palenia, w tym e-papierosów, spożywania alkoholu, zażywania narkotyków oraz jakichkolwiek środków odurzających, dopingujących lub o podobnym działaniu.
  6. Z usług Studia nie mogą korzystać Klienci w stanie infekcji, przeziębienia, grypy, choroby zakaźnej lub innej podobnej dolegliwości, która może mieć wpływ na inne osoby. 
  7. Klienci zobowiązani się do poinformowania personelu Studia o wszelkich chorobach przewlekłych lub innych dolegliwościach wpływających na zdolność do wykonywania określonych ćwiczeń w przypadku uczestnictwa w zajęciach indywidualnych lub grupowych z trenerem.
  8. Kobiety w ciąży zobowiązane są do poinformowania personelu Studia o stanie ciąży w przypadku uczestnictwa w zajęciach indywidulnych lub grupowych z trenerem.

 

§3 [Prawa i obowiązki osób Klienta]

  1. Klient zobowiązany jest do zapoznania się z instrukcją obsługi wyposażenia, urządzeń oraz sprzętu znajdujących się w Studiu oraz do stosowania się do poleceń wydawanych przez personel Studia. 
  2. Wyposażenie, urządzenia oraz sprzęt mogą być wykorzystywane tylko i wyłącznie do ćwiczeń, do których są przeznaczone. 
  3. Klient zobowiązany jest przestrzegać zasad higieny, w szczególności korzystać z ręczników, mat do ćwiczeń, rękawiczek lub innych przyborów zapewniających maksymalne zachowanie higieny. Klient zobowiązany jest także dokonać dezynfekcji wyposażenia, urządzenia lub sprzętu z którego przestaje korzystać oraz odłożyć go na miejsce. Dokonanie dezynfekcji następuje przy wykorzystaniu dostępnego w Studiu płynu oraz ręczników papierowych. W przypadku braku ich dostępności Klient zobowiązany jest poinformować o tym personel Studia.
  4. Wszelkie uszkodzenia (w tym wizualne i kosmetyczne) wyposażenia, urządzenia lub sprzętu powinny być niezwłocznie zgłoszone personelowi Studia. Studio uprawnione jest do obciążenia Klienta kosztami naprawy wyposażenia, urządzenia lub sprzętu w przypadku jego uszkodzenia z winy umyślnej lub na skutek nieprawidłowego użytkowania (w szczególności w sprzeczności z instrukcją), a także w razie niedokonania zgłoszenia uszkodzenia personelowi Studia – w takim przypadku obowiązek naprawienia szkody jest niezależny od winy Klienta w uszkodzeniu sprzętu. 
  5. Klient zobowiązany jest do dbania o porządek na sali ćwiczeń, a także w szatniach, łazienkach oraz toaletach.
  6. Klient zobowiązany jest korzystać z usług Studia we własnym czystym i schludnym stroju sportowym. Zakazane jest poruszanie się oraz wykonywanie ćwiczeń na terenie Studia bez obuwia. Podczas korzystania z natrysków Klient zobowiązany jest korzystać z klapek lub innego rodzaju osłony stopy od podłoża.
  7. Klient zobowiązany jest zgłosić personelowi Studia niezwłocznie wszelkie problemy zdrowotne powstałe podczas wykonywania ćwiczeń, w szczególności wszelkie urazy, kontuzje lub inne poważne problemy zdrowotne (np. zasłabnięcia, ucisk w klatce piersiowej, ból głowy, wymioty itp.). Zgłoszenie dolegliwości nie zwalnia jednak Klienta z obowiązku wezwania stosownej pomocy medycznej oraz nie generuje jakichkolwiek obowiązków po stronie Studia, z wyłączeniem obowiązków wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
  8. Klient zobowiązany jest przechowywać swoje ubrania i rzeczy osobiste w zamkniętej szafce. Za przedmioty pozostawione w szatni, szafkach lub na terenie Studia, Studio nie ponosi odpowiedzialności. 
  9. Bezwzględnie zakazane jest wykonywanie zdjęć lub filmowanie innych osób korzystających z usług Studia bez ich wyraźnej zgody. W przypadku dokumentowania własnego procesu treningowego, Klient zobowiązany jest do zapewnienia aby na zdjęciach lub filmach nie były widoczne twarze, głos lub inne podobne pozwalające na identyfikację innych osób.

 

§4 [Karnety, wejściówki oraz zajęcia indywidualne lub grupowe]

  1. Cennik karnetów okresowych, wejściówek jednorazowych lub zajęć indywidualnych lub grupowych dostępny jest na Stronie internetowej lub w Studiu. Studio zastrzega sobie możliwość zmiany cennika w dowolnym momencie bez podania przyczyn. Zmiana cennika nie wpływa na karnety, wejściówki lub zajęcia indywidualne lub grupowe wykupione przed zmianą cennika.
  2. Zmiana cennika następuje w drodze zamieszczenia stosownej informacji na Stornie internetowej oraz w Studiu.
  3. Terminowy karnet upoważnia do korzystania z usług Studia w okresie wskazanym od dnia zakupienia karnetu. Po tym okresie ważność karnetu wygasa, bez względu na stopień wykorzystania usług. Niewykorzystany karnet nie stanowi podstawy do jakichkolwiek zwrotów lub przedłużenia jego ważności.
  4. Klient może wybrać następujące formy płatności: gotówka w siedzibie Studia, płatności BLIK, karta płatnicza, przelew elektroniczny poprzez zewnętrzny system płatności imoje, obsługiwany przez ING Bank Śląski S.A. z siedzibą w Katowicach.
  5. Regulamin usług imoje dostępny jest na stronie: https://www.imoje.pl/.

 

§5 [Reklamacje i zwroty dot. konsumentów i przedsiębiorców na prawach konsumenta dokonujących zakupów w sklepie prowadzonym przez Sprzedawcę]

  1. W stosunku do Klientów będących konsumentami i przedsiębiorcami na prawach Konsumenta („Konsument”) Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży na zasadach określonych w rozdziale 5a ustawy o prawach konsumenta. Przepisy dotyczące Konsumenta zawarte w rozdziałach 4, 5a i 5b ustawy prawach konsumenta stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Wyciąg z przepisów stanowi część Regulaminu określoną poniżej. Umowa Sprzedaży może stanowić umowę sprzedaży zawartą na odległość w rozumieniu ustawy o prawach konsumenta.
  2. W razie braku zgodności Towaru z Umową Sprzedaży Konsumentowi przysługują uprawnienia określone w rozdziale 5a ustawy o prawach konsumenta. Do umów zobowiązujących do przeniesienia własności towaru na Konsumenta, w tym w szczególności umów sprzedaży, umów dostawy oraz umów o dzieło będące Towarem, nie stosuje się przepisów księgi trzeciej tytułu XI działu II kodeksu cywilnego. Przepisów rozdziału 5a kodeksu cywilnego nie stosuje się do Towaru, który służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej.
  3. Towar jest zgodny z Umową Sprzedaży, jeżeli zgodne z Umową Sprzedaży pozostają w szczególności jego:
  1. opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi – również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji;
  2. przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży i który Sprzedawca zaakceptował.
  1. Ponadto Towar, aby został uznany za zgodny z Umową Sprzedaży, musi:
  1. nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
  2. występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi – również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla Towaru tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że:
  1. nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
  2. przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
  3. publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu Umowy Sprzedaży;
  1. być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać;
  2. być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił Konsumentowi przed zawarciem Umowy Sprzedaży, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
  1. Do Towarów z elementami cyfrowymi przepisy art. 43k ust. 3 i 4 oraz art. 43l ust. 4 ustawy o prawach konsumenta stosuje się odpowiednio.
  2. Przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z umową w zakresie, o którym mowa w ust. 4 i 5 powyżej, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w ust. 4 i 5 powyżej, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.
  3. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży wynikający z niewłaściwego zamontowania towaru, jeżeli:
  1. zostało ono przeprowadzone przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność;
  2. niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Konsumenta wynikało z błędów w instrukcji dostarczonej przez Sprzedawcę lub osobę trzecią, o której mowa w art. 6 ust. 2 ustawy o prawach konsumenta.
  1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia Towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Towaru lub charakterem braku zgodności Towaru z Umową Sprzedaży.
  2. Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności Towaru z umową określonego w ust. 8 powyżej, jeżeli brak ten podstępnie zataił.
  3. W odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową Sprzedaży treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z Umową Sprzedaży miały być dostarczane. Czas ten nie może być krótszy niż dwa lata od chwili dostarczenia Towaru z elementami cyfrowymi. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową Sprzedaży wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
  4. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową Sprzedaży, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
  5. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z Umową Sprzedaży.
  6. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z Umową Sprzedaży, wartość Towaru zgodnego z Umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową.
  7. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
  8. Konsument udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta Towar na swój koszt.
  9. Jeżeli Towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Towaru z Umową Sprzedaży, Sprzedawca demontuje Towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
  10. Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Towaru, który następnie został wymieniony.
  11. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową Sprzedaży, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, gdy:
  1. Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży zgodnie z art. 43d ust. 2 ustawy o prawach konsumenta;
  2. Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży zgodnie z art. 43d ust. 4-6 ustawy o prawach konsumenta;
  3. brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności z Umową Sprzedaży;
  4. brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy Sprzedaży bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d ustawy o prawach konsumenta;
  5. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
  1. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy Sprzedaży, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową Sprzedaży pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową Sprzedaży.
  2. Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
  3. Konsument nie może odstąpić od Umowy Sprzedaży, jeżeli brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży jest istotny.
  4. Jeżeli brak zgodności z Umową Sprzedaży dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie Umowy Sprzedaży Konsument może odstąpić od Umowy Sprzedaży jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych Towarów nabytych przez Konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi z Umową Sprzedaży, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z Umową Sprzedaży.
  5. W razie odstąpienia od Umowy Sprzedaży Konsument niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
  6. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  7. Konsument może powstrzymać się z zapłatą ceny do chwili wykonania przez Sprzedawcę obowiązków wynikających z art. 43d i art. 43e ustawy o prawach konsumenta.
  8. Odstępstwo od warunków gwarancji określonych w reklamie na niekorzyść Konsumenta jest bezskuteczne, chyba że oświadczenie gwarancyjne złożone w reklamie przed zawarciem Umowy Sprzedaży zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakiej reklama została przeprowadzona, lub w porównywalny sposób.
  9. Gwarancja trwałości nie może przewidywać warunków naprawy albo wymiany mniej korzystnych dla Konsumenta niż określone w art. 43d ustawy o prawach konsumenta.
  10. Sprzedawca zobowiązany jest udzielić odpowiedzi na reklamację Konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.

 

§6 [Reklamacje, zwroty oraz inne postanowienia dot. przedsiębiorców niedziałających na prawach Konsumenta]

  1. Odpowiedzialność z tytułu rękojmi zgodnie z treścią art. 558 §1 kodeksu cywilnego zostaje wyłączona w stosunku do przedsiębiorców do których nie mają zastosowania przepisy o ochronie przewidzianej dla Konsumentów 
  2. Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Towaru przewoźnikowi przechodzą na Klienta niebędącego Konsumentem korzyści i ciężary związane z Towarem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Towaru powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki. W razie przesłania Towaru do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient nie będący konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Towaru, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
  3. W wypadku Klientów niebędących Konsumentami Sprzedawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Klientowi stosownego oświadczenia. 
  4. Odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Klienta niebędącego Konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Klienta niebędącego Konsumentem tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia Umowy Sprzedaży lub umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Klienta niebędącego Konsumentem.
  5. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem niebędącym Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.

 

§7 [Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży]

  1. Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 ustawy o prawach konsumenta. 
  2. Jeżeli Konsument zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa podczas nieumówionej wizyty Sprzedawcy w miejscu zamieszkania lub zwykłego pobytu Konsumenta albo wycieczki, termin do odstąpienia od Umowy Sprzedaży wynosi 30 dni.
  3. Bieg terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży rozpoczyna się:
  1. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności – od objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
  2. obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, jego partii lub części,
  3. polega na regularnym dostarczaniu Towaru przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Towarów;
  4. dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
  1. Jeżeli Konsument nie został poinformowany przez Sprzedawcę o prawie odstąpienia od Umowy Sprzedaży, prawo to wygasa po upływie 12 miesięcy od dnia upływu terminu, o którym mowa w art. 27 ust. 1 albo 2 ustawy o prawach konsumenta.
  2. Jeżeli Konsument został poinformowany przez Sprzedawcę o prawie odstąpienia od Umowy Sprzedaży przed wygaśnięciem tego prawa zgodnie z ust. 4 powyżej, termin do odstąpienia od Umowy Sprzedaży upływa po 14 dniach, a w przypadku, o którym mowa w art. 27 ust. 2 ustawy o prawach konsumenta – po 30 dniach, od udzielenia Konsumentowi informacji o tym prawie.
  3. Konsument może odstąpić od Umowy Sprzedaży, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży, Klient będący Konsumentem winien poinformować Sprzedawcę, podając nazwisko, pełny adres pocztowy oraz, o ile są dostępne, numer telefonu, numer faksu i adres e-mail, o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży w drodze jednoznacznego oświadczenia sporządzonego na piśmie. Konsument może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od Umowy Sprzedaży, stanowiącego załącznik nr 2 do ustawy o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe. Jeżeli Konsument skorzysta z tej możliwości, Sprzedawca niezwłocznie prześle potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży pocztą elektroniczną, na wskazany przez Konsumenta adres e-mail. Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy Sprzedaży, wystarczy wysłanie informacji dotyczącej wykonania prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży. 
  4. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie przesłać Konsumentowi na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży złożonego w sposób, o którym mowa w ust. 6 powyżej.
  5. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa umowę uważa się za niezawartą.
  6. Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
  7. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru.
  8. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  9. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  10. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  11. Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
  12. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, chyba że Sprzedawca zgodził się je ponieść lub nie poinformował Konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów.
  13. Jeżeli Umowę Sprzedaży zawarto poza lokalem przedsiębiorstwa a Towar dostarczono Konsumentowi do miejsca, w którym zamieszkiwał w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży, Sprzedawca jest zobowiązany do odebrania Towaru na swój koszt, gdy ze względu na charakter Towaru nie można go odesłać w zwykły sposób pocztą.
  14. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru, chyba że Sprzedawca nie poinformował Konsumenta o prawie odstąpienia od Umowy Sprzedaży zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt 9 ustawy o prawach konsumenta.
  15. Jeżeli Konsument wykonuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży po zgłoszeniu żądania zgodnie z art. 15 ust. 3 i art. 21 ust. 2 ustawy o prawach konsumenta, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od Umowy Sprzedaży.
  16. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w Umowie Sprzedaży ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
  17. W chwili odstąpienia przez konsumenta od Umowy Sprzedaży zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa wygasają powiązane z nią umowy dodatkowe zawarte przez Konsumenta, jeżeli na ich podstawie świadczenie jest spełniane przez Sprzedawcę lub osobę trzecią na podstawie porozumienia ze Sprzedawcą. Konsument nie ponosi kosztów związanych z wygaśnięciem tych umów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 ustawy o prawach konsumenta.
  18. Jeżeli umowa dodatkowa została zawarta z osobą trzecią, Sprzedawca informuje tę osobę o odstąpieniu przez Konsumenta od Umowy Sprzedaży.
  19. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
  1. o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
  2. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży;
  3. w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych;
  4. w której przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
  5. w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  6. w której przedmiotem świadczenia są Towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi Towarami;
  7. w której Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza Towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów;
  8. o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których Konsument wyraźnie zażądał od Sprzedawcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta.

 

§8 [Postanowienia wspólne dot. reklamacji]

  1. Postanowienia niniejszego paragrafu stosuje się do reklamacji składanych zarówno przez Konsumentów, jak i Klientów nieposiadających statusu Konsumenta.
  2. Składając reklamację Klient uprawniony jest do złożenia wraz wypełnionym formularzem zgłoszeniowym dowodu zakupu oraz zdjęć Towaru. Klient może także w opisie reklamacji zawrzeć wszelkie informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, które w jego ocenie mogą przyczynić się do sprawnego rozpatrzenia reklamacji. 
  3. Klient nie jest zobowiązany do podania informacji opisanych w ust. 2 – wskazane informacje mają formę zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji, jednak mogą przyczynić się do szybszego rozpatrzenia reklamacji.

 

§9 [Gwarancja]

  1. Towary posiadają gwarancję producenta, importera lub Sprzedawcy, obowiązującą na terenie Polski. 
  2. Szczegółowe warunki realizacji gwarancji są określone w druku gwarancji wystawionej przez gwaranta. 
  3. Większość produktów posiada gwarancje realizowane bezpośrednio przez autoryzowane punkty serwisowe producentów. 
  4. Dokładne adresy punktów serwisowych znajdują się na kartach gwarancyjnych dołączanych do Towarów oraz na stronach internetowych producentów. 
  5. Klient może także przeprowadzić procedurę reklamacyjną z tytułu Gwarancji za pośrednictwem Sprzedawcy.

 

§10 [Postanowienia końcowe]

  1. Zmiana Regulaminu następuje w drodze zamieszczenia stosownej informacji na Stornie internetowej oraz w Studiu.
  2. W zakresie nieuregulowanym Regulaminem stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego. 
  3. Wszelkie reklamacje należy kierować na adres mailowy PWR House lub telefonicznie. Reklamacja może zostać złożona również bezpośrednio w Studiu.
  4. Reklamacje konsumentów rozpoznawane będą w terminie 14 dni od ich zgłoszenia.
  5. Zasady ochrony danych osobowych określa Polityka prywatności w PWR House dostępna na Stronie internetowej oraz w Studiu.
  6. W przypadku gdy poszczególne postanowienia umowy lub Regulaminu okażą się nieważne, lub bezskuteczne w całości, lub w części z dowolnej przyczyny, inne postanowienia pozostają w mocy.

PWR HOUSE

ul. Świętokrzyska 5/LU2,
30-015 Kraków

INSTAGRAM

FACEBOOK

TIK TOK